Przejdź do treści

e-Usługi

1
Deklaracja na podatek od środków transportowych
DT-1
Nazwa komórki organizacyjnej Urząd Gminy Stare Juchy
Kogo dotyczy Osoby fizyczne, osoby prawne będące właścicielami (współwłaścicielami) środków transportowych oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, na które środek transportowy jest zarejestrowany.
Podstawy prawne 1. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r. poz. 900 ze zm.). 2. Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych ( Dz. U. 2018 r. poz. 1445 ze zm.) 3. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 13 grudnia 2018 r. w sprawie wzoru deklaracji na podatek od środków transportowych (Dz. U. z 2018 r., poz. 2436) 4. Uchwała Rady Gminy Stare Juchy w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych.
Wymagane dokumenty 1. Deklaracja na podatek od środków transportowych (DT-1) wraz z załącznikami (DT-1/A), 2. Umowa kupna – sprzedaży pojazdu lub faktura zakupu lub sprzedaży pojazdu 3. Kserokopia dowodu rejestracyjnego.
Opłaty Brak opłat
Numer konta 21933100040010010002600117
Tryb odwoławczy Tryb odwoławczy występuje tylko w sytuacji, kiedy została wydana decyzja o wysokości zobowiązania. Od decyzji służy stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Wójta Gminy Stare Juchy w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
Uwagi III. MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW 1. Stanowisko ds. obsługi podatków i opłat lokalnych, Stare Juchy, Plac 500-lecia 4, pok. 8 (II piętro). 2. Sekretariat Urzędu Gminy Stare Juchy, Plac 500-lecia 4, pok. 5 (I piętro), Deklaracja na podatek od środków transportowych DT-1 wraz z załącznikami może być przesłana drogą elektroniczną na adres: - /qk25ra26bj/SkrytkaESP - Elektroniczna Skrzynka Podawcza Urzędu Gminy Stare Juchy na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP), - portal e-urząd Gminy Stare Juchy V. TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA Deklarację na podatek od środków transportowych należy złożyć do 15 lutego roku podatkowego lub 14 dni od daty powodującej powstanie bądź wygaśnięcie obowiązku podatkowego. VIII. INNE INFORMACJE (UZUPEŁNIAJĄCE) Wpłat podatku należy dokonać na rachunek bankowy tutejszego Urzędu Gminy Stare Juchy lub u sołtysa. Nr konta bankowego: 21 9331 0004 0010 0100 0260 0117 IX. PRACOWNICY UDZIELAJĄCY INFORMACJI W SPRAWIE Beata Tokarzewska – podinspektor ds. wymiaru podatków i opłat, tel. 87 619 90 53 w. 27 e-mail: b.tokarzewska@stare-juchy.pl Emilia Kolenda – podinspektor ds. windykacji i należności budżetowych, tel.87 619 90 53 w. 28 e-mail: e.kolenda@stare-juchy.pl
Telefon (87) 619-90-53 sekretariat
Link do udostępnienia
Wypełnij formularz
2
Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów
WN-10
Nazwa komórki organizacyjnej Urząd Gminy Stare Juchy
Kogo dotyczy Wniosek w sprawie wydania zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów zobowiązani są złożyć: 1) osoby prawne; 2) osoby fizyczne gdy usuniecie drzew będzie związane z prowadzeniem działalności gospodarczej; 3) zarządcy: spółdzielni mieszkaniowych, wspólnot mieszkaniowych; 4) zarządcy dróg: gminnych, powiatowych, wojewódzkich oraz krajowych; 5) zarząd oraz użytkownicy rodzinnych ogrodów działkowych; 6) właściciele nieruchomości, którzy otrzymali decyzję administracyjną w sprawie wniesienie sprzeciwu dotyczącego usunięcia drzewa/drzew.
Podstawy prawne 1. Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2018 r. poz. 1614 z późn. zm.), 2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U.   z 2018 r. poz. 2096 ze zm.)  3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1000 ze zm.)
Wymagane dokumenty Wniosek zgodnie z art. 83b ust. 1 ustawy o ochronie przyrody z dnia 16 kwietnia 2004 r. (t. j. Dz. U. z 2018, poz. 1614 ze zm.) zawiera: 1) imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza i właściciela nieruchomości albo właściciela urządzeń, o których mowa w art. 49 § 1 Kodeksu cywilnego; 2) oświadczenie o posiadanym tytule prawnym władania nieruchomością albo oświadczenie o posiadanym prawie własności urządzeń, o których mowa w art. 49 § 1 Kodeksu cywilnego; 3) zgodę właściciela nieruchomości, jeżeli jest wymagana, lub oświadczenie o udostępnieniu informacji, o której mowa w art. 83 ust. 4; 4) nazwę gatunku drzewa lub krzewu; 5) obwód pnia drzewa mierzony na wysokości 130 cm, a w przypadku gdy na tej wysokości drzewo: a) posiada kilka pni - obwód każdego z tych pni, b) nie posiada pnia - obwód pnia bezpośrednio poniżej korony drzewa; 6) wielkość powierzchni, z której zostanie usunięty krzew; 7) miejsce, przyczynę, termin zamierzonego usunięcia drzewa lub krzewu, oraz wskazanie czy usunięcie wynika z celu związanego z prowadzeniem działalności gospodarczej; 8) rysunek, mapę albo wykonany przez projektanta posiadającego odpowiednie uprawnienia budowlane projekt zagospodarowania działki lub terenu w przypadku realizacji inwestycji, dla której jest on wymagany zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane - określające usytuowanie drzewa lub krzewu w odniesieniu do granic nieruchomości i obiektów budowlanych istniejących lub projektowanych na tej nieruchomości; 9) projekt planu: a) nasadzeń zastępczych, rozumianych jako posadzenie drzew lub krzewów, w liczbie nie mniejszej niż liczba usuwanych drzew lub o powierzchni nie mniejszej niż powierzchnia usuwanych krzewów, stanowiących kompensację przyrodniczą za usuwane drzewa i krzewy w rozumieniu art. 3 pkt 8 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska lub b) przesadzenia drzewa lub krzewu - jeżeli są planowane, wykonany w formie rysunku, mapy lub projektu zagospodarowania działki lub terenu, oraz informację o liczbie, gatunku lub odmianie drzew lub krzewów oraz miejscu i planowanym terminie ich wykonania; 10) decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach albo postanowienie w sprawie uzgodnienia warunków realizacji przedsięwzięcia w zakresie oddziaływania na obszar Natura 2000, w przypadku realizacji przedsięwzięcia, dla którego wymagane jest ich uzyskanie zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, oraz postanowienie uzgadniające wydawane przez właściwego regionalnego dyrektora ochrony środowiska w ramach ponownej oceny oddziaływania na środowisko, jeżeli jest wymagana lub została przeprowadzona na wniosek realizującego przedsięwzięcie; 11) zezwolenie w stosunku do gatunków chronionych na czynności podlegające zakazom określonym w art. 51 ust. 1 pkt 1-4 i 10 oraz w art. 52 ust. 1 pkt 1, 3, 7, 8, 12, 13 i 15, jeżeli zostało wydane. 2. Oświadczenia, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
Opłaty Opłata skarbowa za pełnomocnictwo - 17 zł Opłata skarbowa za zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu - 17 zł
Tryb odwoławczy Od decyzji służy prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Wójta Gminy Stare Juchy w terminie 14 dni od daty otrzymania zezwolenia.
Uwagi II. MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW 1. Sekretariat Urzędu Gminy Stare Juchy. 2. Lokalizacja: - Sekretariat Urzędu Gminy Stare Juchy, Plac 500-lecia 4, pok. 5 (I piętro), - Stanowisko ds. ochrony środowiska, Stare Juchy, Plac 500-lecia 4, pok. 1 (parter). Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa może być przesłane drogą elektroniczną na adres: - /qk25ra26bj/SkrytkaESP - Elektroniczna Skrzynka Podawcza Urzędu Gminy Stare Juchy na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP), - portal e-urząd Gminy Stare Juchy IV. TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA - do 30 dni, w sprawach szczególnie skomplikowanych do 60 dni Do w/w terminów nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonywania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu. VIII. PRACOWNICY UDZIELAJĄCY INFORMACJI W SPRAWIE Urząd Gminy Stare Juchy, Plac 500-lecia 4, 19-330 Stare Juchy, pok. 1 (parter). Agnieszka Łajewska – podinspektor ds. ochrony środowiska, tel.87 619 90 53 w. 26 e-mail: a.lajewska@stare-juchy.pl
Telefon (87) 619-90-53 sekretariat
Link do udostępnienia
Wypełnij formularz
3
Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
DO-1
Nazwa komórki organizacyjnej Urząd Gminy Stare Juchy
Kogo dotyczy 1. Właściciel nieruchomości na której zamieszkują mieszkańcy bądź powstają odpady komunalne. 2. Właściciel nieruchomości, na której znajduje się domek letniskowy, lub innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe. 3. Zarządca nieruchomości wielolokalowych. W rozumieniu ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach właścicieli nieruchomości rozumie się także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych, oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomość w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością.  
Podstawy prawne 1. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r. poz. 900 ze zm.). 2. Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz.U. z 2018r., poz. 1454 z późn. zm. 3. Uchwała Rady Gminy Stare Juchy w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty. 4. Uchwała Rady Gminy Stare Juchy w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie Gminy Stare Juchy składanej przez właściciela nieruchomości.
Wymagane dokumenty 1. Wypełniony formularz deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi D-OGOK. Dokumenty dodatkowe poświadczające dane zawarte w deklaracji. Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
Opłaty Brak opłat
Numer konta 74933100040010010002600327
Tryb odwoławczy 1. Tryb odwoławczy występuje tylko w sytuacji, kiedy została wydana decyzja o wysokości zobowiązania. 2. Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który tą decyzję wydał.
Uwagi III. MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW 1. Stanowisko ds. obsługi podatków i opłat lokalnych, Stare Juchy, Plac 500-lecia 4, pok. 8 (II piętro). 2. Sekretariat Urzędu Gminy Stare Juchy, Plac 500-lecia 4, pok. 5 (I piętro), Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi D-OGOK wraz z załącznikami może być przesłana drogą elektroniczną na adres: - /qk25ra26bj/SkrytkaESP - Elektroniczna Skrzynka Podawcza Urzędu Gminy Stare Juchy na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP), - portal e-urząd Gminy Stare Juchy V. TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA Wniesienie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi następuje bez wezwania i kończy sprawę w terminie do ostatniego dnia miesiąca, którego dotyczy obowiązek ponoszenia opłaty. Decyzja określająca wysokość zobowiązania wydawana jest - po wcześniejszym przeprowadzeniu postępowania podatkowego - w wyjątkowych sytuacjach gdy właściciel nieruchomości, mimo obowiązku, nie złoży deklaracji lub wystąpią uzasadnione wątpliwości co do danych zawartych w deklaracji. VIII. INNE INFORMACJE (UZUPEŁNIAJĄCE) Właściciele nieruchomości niezamieszkałych (prowadzona działalność gospodarcza, społeczna lub publiczna) zobowiązani są do pozbywania się odpadów komunalnych na zasadach określonych w indywidualnej umowie z przedsiębiorcą oraz udzielania informacji związanych z odbieraniem odpadów komunalnych i usuwaniem nieczystości ciekłych, a także do przedstawienia dokumentów i dowodów zapłaty i przechowywania ich przez okres co najmniej dwóch lat. Harmonogram wywozu odpadów komunalnych. Ulotka informacyjna – Segregacja Nr konta bankowego: 74 9331 0004 0010 0100 0260 0327 IX. PRACOWNICY UDZIELAJĄCY INFORMACJI W SPRAWIE Mariola Graszk – pomoc administracyjna, tel. 87 619 90 53 w. 27 e-mail: m.graszk@stare-juchy.pl
Telefon (87) 619-90-53 sekretariat
Link do udostępnienia
Wypełnij formularz
4
Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach z załącznikami
WDS
Nazwa komórki organizacyjnej Urząd Gminy Stare Juchy
Podstawy prawne 1. Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2081 ze zm.) 2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2018 r. poz. 2096 ze zm.) 3. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r. poz. 1839 )
Wymagane dokumenty 1. Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach z załącznikami określonymi w art. 74 ust.1, ust.1a, ust.1b, ust.1c i ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. 2. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej. 
Opłaty Opłata skarbowa: - za wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach: 205 zł - przeniesienie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia na rzecz innej osoby: 105 zł - pełnomocnictwo: 17 zł.
Tryb odwoławczy Od decyzji służy prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Wójta Gminy Stare Juchy w terminie 14 dni od daty otrzymania zezwolenia.
Uwagi II. MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW 1. Sekretariat Urzędu Gminy Stare Juchy. 2. Lokalizacja: - Sekretariat Urzędu Gminy Stare Juchy, Plac 500-lecia 4, pok. 5 (I piętro), - Stanowisko ds. planowania przestrzennego, Stare Juchy, Plac 500-lecia 4, pok. 1 (parter). Wniosek o wydanie zaświadczenia o przeznaczeniu działki być przesłana drogą elektroniczną na adres: - /qk25ra26bj/SkrytkaESP - Elektroniczna Skrzynka Podawcza Urzędu Gminy Stare Juchy na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP), - portal e-urząd Gminy Stare Juchy IV. TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA Decyzja administracyjna zostanie wydana po zakończeniu procedury określonej w ustawie z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (wraz z odpowiednim zastosowaniem przepisu art. 35 § 5 i art. 36 Kodeksu postępowania administracyjnego). Postępowanie w zakresie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wymaga opinii od organów ochrony środowiska określonych w art. 64 ust. 1, a jeżeli jest przeprowadzana ocena oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko uzgodnień od organów ochrony środowiska określonymi w  art. 77, ust. 1 wyżej cytowanej ustawy z dnia 3 października 2008 r., co ma wpływ na termin postępowania administracyjnego.      VIII. PRACOWNICY UDZIELAJĄCY INFORMACJI W SPRAWIE Urząd Gminy Stare Juchy, Plac 500-lecia 4, 19-330 Stare Juchy, pok. 1 (parter). Agnieszka Łajewska – podinspektor ds. ochrony środowiska, tel.87 619 90 53 w. 26 e-mail: a.lajewska@stare-juchy.pl
Telefon (87) 619-90-53 sekretariat
Link do udostępnienia
Wypełnij formularz
5
Wniosek o wydanie zaświadczenia niezaleganiu lub stwierdzające stan zaległości podatkowych i posiadaniu gospodarstwa rolnego
WN-107
Nazwa komórki organizacyjnej Urząd Gminy Stare Juchy
Kogo dotyczy O wydanie zaświadczenia ubiegać się mogą osoby fizyczne, osoby prawne lub jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej będące podatnikami podatków.
Podstawy prawne 1. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r. poz. 900 ze zm.). 2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000 ze zm.) 3. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 29 grudnia 2015 r. w sprawie zaświadczeń wydawanych przez organy podatkowe (Dz. U. z 2015 r., poz. 2355 ze zm.)
Wymagane dokumenty 1. Wniosek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzającego stan zaległości. 2. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
Opłaty Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia – 21,00 zł na konto Urzędu Gminy Stare Juchy
Numer konta 21933100040010010002600117
Kwota (PLN) 21.00
Tryb odwoławczy Odmowa wydania zaświadczenia lub zaświadczenia o treści żądanej przez osobę ubiegającą się o nie następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie.
Uwagi III. MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW 1. Stanowisko ds. obsługi podatków i opłat lokalnych, Stare Juchy, Plac 500-lecia 4, pok. 8 (II piętro). 2. Sekretariat Urzędu Gminy Stare Juchy, Plac 500-lecia 4, pok. 5 (I piętro), Wniosek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzającego stan zaległości wraz z załącznikami może być przesłany drogą elektroniczną na adres: - /qk25ra26bj/SkrytkaESP - Elektroniczna Skrzynka Podawcza Urzędu Gminy Stare Juchy na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP), - portal e-urząd Gminy Stare Juchy V. TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA Zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia. VIII. INNE INFORMACJE (UZUPEŁNIAJĄCE) W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia. Nr konta bankowego: 21 9331 0004 0010 0100 0260 0117 IX. PRACOWNICY UDZIELAJĄCY INFORMACJI W SPRAWIE Emilia Kolenda – podinspektor ds. windykacji i należności budżetowych, tel.87 619 90 53 w. 28 e-mail: e.kolenda@stare-juchy.pl
Telefon (87) 619-90-53 sekretariat
Link do udostępnienia
Wypełnij formularz
6
Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzew na nieruchomości stanowiącej własność osób fizycznych na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej
ZGLO
Nazwa komórki organizacyjnej Urząd Gminy Stare Juchy
Podstawy prawne 1. Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2018 r. poz. 1614 z późn. zm.)
Wymagane dokumenty 1. Wiosek o zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa– załącznik nr 1 2. Załączniki do wniosku: rysunek lub mapkę określającą usytuowanie drzew/a na nieruchomości.
Opłaty Brak
Tryb odwoławczy Od decyzji służy prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Wójta Gminy Stare Juchy w terminie 14 dni od daty otrzymania zezwolenia.
Uwagi II. MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW 1. Sekretariat Urzędu Gminy Stare Juchy. 2. Lokalizacja: - Sekretariat Urzędu Gminy Stare Juchy, Plac 500-lecia 4, pok. 5 (I piętro), - Stanowisko ds. ochrony środowiska, Stare Juchy, Plac 500-lecia 4, pok. 1 (parter). Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa może być przesłane drogą elektroniczną na adres: - /qk25ra26bj/SkrytkaESP - Elektroniczna Skrzynka Podawcza Urzędu Gminy Stare Juchy na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP), - portal e-urząd Gminy Stare Juchy IV. TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA Do 2 miesięcy VIII. PRACOWNICY UDZIELAJĄCY INFORMACJI W SPRAWIE Urząd Gminy Stare Juchy, Plac 500-lecia 4, 19-330 Stare Juchy, pok. 1 (parter). Agnieszka Łajewska – podinspektor ds. ochrony środowiska, tel.87 619 90 53 w. 26 e-mail: a.lajewska@stare-juchy.pl
Telefon (87) 619-90-53 sekretariat
Link do udostępnienia
Wypełnij formularz
7
Wniosek o wydanie zaświadczenia stwierdzającego przeznaczenie działki zgodnie z obowiązującym planem zagospodarowania przestrzennego
WN-325
Nazwa komórki organizacyjnej Urząd Gminy Stare Juchy
Podstawy prawne 1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2096, z późn. zm.) 2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1000, z późn. zm.) 3. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz. U. z 2007 r. Nr 187, poz. 1330)
Wymagane dokumenty 1. Wniosek o wydanie zaświadczenia o przeznaczeniu działki lub działek Załączniki: brak załączników UWAGA: Zaświadczenie wydaje się, jeżeli: 1. urzędowego potwierdzenia określonych faktów lub stanu prawnego wymaga przepis prawa; 2. osoba ubiega się o zaświadczenie ze względu na swój interes prawny w urzędowym potwierdzeniu określonych faktów lub stanu prawnego.
Opłaty Opłata skarbowa za zaświadczenie 17 zł UWAGA: Dowód zapłaty może mieć formę wydruku potwierdzającego dokonanie operacji bankowej. Zwalnia się z opłaty skarbowej m.in.:  jednostki budżetowe, jednostki samorządu terytorialnego;  organizacje pożytku publicznego, jeżeli dokonują zgłoszenia lub składają wniosek o dokonanie czynności urzędowej albo wniosek o wydanie zaświadczenia lub zezwolenia - wyłącznie w związku z nieodpłatną działalnością pożytku publicznego w rozumieniu przepisów o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;  osoby, które dokonując zgłoszenia lub składając wniosek o dokonanie czynności urzędowej albo wniosek o wydanie zaświadczenia lub zezwolenia (pozwolenia, koncesji) albo składając dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpis, wypis lub kopię przedstawią zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa. Nie podlega opłacie skarbowej dokonanie czynności urzędowej m.in. w sprawach:  alimentacyjnych, opieki, kurateli i przysposobienia;  ubezpieczenia społecznego, ubezpieczenia zdrowotnego, rent strukturalnych, ulg określonych w przepisach szczególnych dla żołnierzy niezawodowych i osób odbywających służbę zastępczą oraz ich rodzin, a także uprawnień dla osób niepełnosprawnych i osób objętych przepisami o szczególnych uprawnieniach dla kombatantów;  zatrudnienia, wynagrodzeń za pracę;  nauki, szkolnictwa i oświaty pozaszkolnej oraz ochrony zdrowia;  załatwianych na podstawie przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2015 r. poz. 1774, z późn. zm.);  dokonanie czynności urzędowej, wydanie zaświadczenia oraz zezwolenia w sprawach budownictwa mieszkaniowego.
Tryb odwoławczy  nie przysługuje
Uwagi II. MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW 1. Sekretariat Urzędu Gminy Stare Juchy. 2. Lokalizacja: - Sekretariat Urzędu Gminy Stare Juchy, Plac 500-lecia 4, pok. 5 (I piętro), - Stanowisko ds. planowania przestrzennego, Stare Juchy, Plac 500-lecia 4, pok. 1 (parter). Wniosek o wydanie zaświadczenia o przeznaczeniu działki być przesłana drogą elektroniczną na adres: - /qk25ra26bj/SkrytkaESP - Elektroniczna Skrzynka Podawcza Urzędu Gminy Stare Juchy na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP), - portal e-urząd Gminy Stare Juchy IV. TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA • Termin: bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku. SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY 1) Pobierz i wypełnij odpowiedni wniosek 2) Dołącz do wniosku odpowiednie załączniki 3) Złóż wniosek w Biurze Obsługi Bezpośredniej 4) Czekaj na załatwienie sprawy VIII. PRACOWNICY UDZIELAJĄCY INFORMACJI W SPRAWIE Urząd Gminy Stare Juchy, Plac 500-lecia 4, 19-330 Stare Juchy, pok. 1 (parter). Paulina Czetyrbok - podinspektor ds. planowania przestrzennego, tel. 87 619 90 53 w. 36 e-mail: p.czetyrbok@stare-juchy.pl
Telefon (87) 619-90-53 sekretariat
Link do udostępnienia
Wypełnij formularz
8
Wniosek o nadanie upoważnienia do konta podmiotu na platformie e-Urząd
UKF-fb
Link do udostępnienia
Wypełnij formularz
9
Deklaracja na podatek leśny
DL-1-2020-fb
Organ właściwy do realizacji usługi Właściwy organ administracji publicznej np. wójt, burmistrz, prezydent miasta.
Kogo dotyczy Osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek niemających osobowości prawnej będących właścicielami nieruchomości lub obiektów budowlanych, posiadaczami samoistnymi nieruchomości lub obiektów budowlanych, użytkownikami wieczystymi gruntów, posiadaczami nieruchomości lub ich części albo obiektów budowlanych lub ich części, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego oraz osób fizycznych będących współwłaścicielami lub współposiadaczami z osobami prawnymi, bądź z innymi jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej lub ze spółkami nieposiadającymi osobowości prawnej
Podstawy prawne Ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym (Dz. U. z 2019 r., poz. 888 z późn. zm.) Ustawa z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. z 2022 r., poz. 479 z późn. zm.) Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2022 r., poz. 2651 z późn. zm.)
Wymagane dokumenty DL-1 - deklaracja na podatek leśny DL-1/A - część uzupełniająca dane o nieruchomościach leśnych DL-1/B - część uzupełniająca dane o zwolnieniach w podatku leśnym (w przypadku gdy las podlega ustawowemu zwolnieniu)
Czas realizacji Deklarację na podatek leśny składa się w terminie do 15 stycznia, organowi podatkowemu, właściwemu ze względu na miejsce położenia lasów, a jeżeli obowiązek podatkowy powstał po tym dniu - w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku. W przypadku zaistnienia zmian stanu faktycznego należy skorygować deklaracje na podatek leśny w terminie 14 dni od ich zaistnienia.
Opłaty Brak opłat
Tryb odwoławczy Odwołanie od decyzji wnosi się do właściwego Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu podatkowego, który wydał decyzję w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie. Odwołanie powinno zwierać: zarzuty przeciw decyzji, określać zakres i istotę żądania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie.
Rezultat realizacji usługi Przyjęcie deklaracji
Etapy realizacji usługi 1. Złożenie deklaracji 2. Przyjęcie przez organ deklaracji
Poziom uwierzytelniania Podpis kwalifikowany, Podpis zaufany
Słowa kluczowe Deklaracja na podatek leśny
Link do udostępnienia
Wypełnij formularz
10
Deklaracja na podatek od nieruchomości
DN-1-2020-fb
Organ właściwy do realizacji usługi właściwy organ
Kogo dotyczy Osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek niemających osobowości prawnej będących właścicielami nieruchomości lub obiektów budowlanych, posiadaczami samoistnymi nieruchomości lub obiektów budowlanych, użytkownikami wieczystymi gruntów, posiadaczami nieruchomości lub ich części albo obiektów budowlanych lub ich części, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego oraz osób fizycznych będących współwłaścicielami lub współposiadaczami z osobami prawnymi, bądź z innymi jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej lub ze spółkami nieposiadającymi osobowości prawnej
Podstawy prawne Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2023 r., poz. 70 z późn. zm.) Ustawa z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. z 2022 r., poz. 479 z późn. zm.) Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2022 r., poz. 2651 z późn. zm.) Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2022 r., poz. 2651)
Wymagane dokumenty DN-1 Deklaracja na podatek od nieruchomości
Czas realizacji Nie dotyczy
Opłaty Brak opłat
Tryb odwoławczy Nie dotyczy
Rezultat realizacji usługi złożenie deklaracji
Etapy realizacji usługi 1. Złożenie deklaracji, 2. Przyjęcie przez organ deklaracji
Poziom uwierzytelniania Podpis kwalifikowany, Podpis zaufany
Słowa kluczowe Deklaracja na podatek od nieruchomości
Link do udostępnienia
Wypełnij formularz
11
Deklaracja na podatek rolny
DR-1-2020-fb
Organ właściwy do realizacji usługi Wójt (burmistrz, prezydent miasta).
Kogo dotyczy Osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek niemających osobowości prawnej będących właścicielami nieruchomości lub obiektów budowlanych, posiadaczami samoistnymi nieruchomości lub obiektów budowlanych, użytkownikami wieczystymi gruntów, posiadaczami nieruchomości lub ich części albo obiektów budowlanych lub ich części, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego oraz osób fizycznych będących współwłaścicielami lub współposiadaczami z osobami prawnymi, bądź z innymi jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej lub ze spółkami nieposiadającymi osobowości prawnej
Podstawy prawne Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2023 r., poz. 2383 z późn. zm.) Ustawa z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. z 2022 r., poz. 479 z późn. zm.) Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2023 r., poz. 2383) Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2023 r., poz. 2383 z późn. zm.)
Wymagane dokumenty Wypełniony formularz deklaracji DR-1 Załącznik ZR-1/A. Dane o nieruchomościach rolnych powinien zawierać informacje o jednej nieruchomości, a zatem podatnik powinien wypełnić tyle załączników ile posiada nieruchomości. Za odrębną nieruchomość należy rozumieć nie tylko nieruchomość posiadającą odrębną księgę wieczystą, ale także nieruchomość posiadającą odrębny adres (miejsce położenia). Załącznik ZR-1/B. Załącznik zawiera dane dotyczące zwolnień podatkowych (ulg), których podstawą prawną jest ustawa o podatku rolnym. Załącznika Dane o zwolnieniach i ulgach podatkowych w podatku rolnym ZR-1/B podatnik nie wypełnia, jeśli nie korzysta ze zwolnień lub ulg podatkowych.
Czas realizacji Deklaracje na podatek rolny na dany rok podatkowy składa się w terminie do 15 stycznia (a jeżeli obowiązek podatkowy powstał po tym dniu - w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku), organowi podatkowemu właściwemu ze względu na miejsce położenia gruntów, sporządzone na formularzu według ustalonego wzoru,
Opłaty Brak opłat
Tryb odwoławczy Nie dotyczy
Rezultat realizacji usługi Złożenie deklaracji
Etapy realizacji usługi 1. Złożenie deklaracji, 2. Weryfikacja deklaracji
Poziom uwierzytelniania Podpis kwalifikowany, Podpis zaufany
Słowa kluczowe Deklaracja DR-1 na podatek rolny
Link do udostępnienia
Wypełnij formularz
12
Informacja o lasach
IL-1-2020-fb
Organ właściwy do realizacji usługi Właściwy organ podatkowy ze względu na położenie lasu np. Wójt, Burmistrz, Prezydent Miasta
Kogo dotyczy Osób fizycznych, będących podatnikami podatku leśnego , które są: • właścicielami lasów, • posiadaczami samoistnymi lasów, • użytkownikami wieczystymi lasów, • posiadaczami lasów, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego.
Podstawy prawne Ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym (Dz. U. z 2019 r., poz. 888 z późn. zm.) Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2022 r., poz. 2651 z późn. zm.)
Wymagane dokumenty IL-1 - informacja o lasach IL-1/A - część uzupełniająca dane o nieruchomościach leśnych IL-1/B - część uzupełniająca dane o zwolnieniach w podatku leśnym (w przypadku gdy las podlega ustawowemu zwolnieniu)
Czas realizacji Informacje o lasach IL – 1 składa się organowi podatkowemu, właściwemu ze względu na miejsce położenia lasu, w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie albo wygaśnięcie obowiązku podatkowego lub o zaistnieniu zmian stanu faktycznego.
Opłaty Nie dotyczy
Tryb odwoławczy Nie dotyczy
Rezultat realizacji usługi Przekazanie informacji o lasach
Etapy realizacji usługi 1. Złożenie informacji o lasach. 2. Przyjęcie informacji o lasach 3. Uzyskanie poświadczenia wydanego przez organ podatkowy dotyczącego złożenia informacji o lasach.
Poziom uwierzytelniania Podpis kwalifikowany, Podpis zaufany
Słowa kluczowe Informacja o lasach
Link do udostępnienia
Wypełnij formularz
13
Informacja o gruntach
IR-1-2020-fb
Organ właściwy do realizacji usługi Właściwy organ podatkowy np. Wójt, Burmistrz, Prezydent Miasta.
Kogo dotyczy Osób fizycznych, będących podatnikami podatku rolnego, które są: • właścicielami albo samoistnymi posiadaczami gruntów, • użytkownikami wieczystymi gruntów, • posiadaczami gruntów, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego, jeżeli posiadanie: - wynika z umowy zawartej z właścicielem, z Agencją Własności Rolnej Skarbu Państwa lub z innego tytułu prawnego albo - jest bez tytułu prawnego, z wyjątkiem gruntów wchodzących w skład Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa lub będących w zarządzie Lasów Państwowych, w tym przypadku podatnikami są odpowiednio jednostki organizacyjne Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa i Lasów Państwowych.
Podstawy prawne Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2022 r., poz. 2651 z późn. zm.)
Wymagane dokumenty IR-1 - informacja o gruntach IR-1/A - informacja o gruntach część uzupełniająca dane o nieruchomościach rolnych IR-1/B - informacja o gruntach część uzupełniająca dane o zwolnieniach i ulgach podatkowych w podatku rolnym - w przypadku gdy grunt podlega ustawowemu zwolnieniu
Czas realizacji Informację o gruntach IR-1 należy złożyć w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie albo wygaśnięcie obowiązku podatkowego w zakresie podatku rolnego lub zaistnienia zmian stanu faktycznego, sporządzone na formularzach wg ustalonego wzoru.
Opłaty Nie dotyczy
Tryb odwoławczy Nie dotyczy
Rezultat realizacji usługi Złożenie informacji o gruntach
Etapy realizacji usługi 1. Złożenie informacji o gruntach. 2. Przyjęcie informacji o gruntach 3. Uzyskanie poświadczenia wydanego przez organ podatkowy dotyczącego złożenia informacji o gruntach.
Poziom uwierzytelniania Podpis kwalifikowany Profil zaufany
Słowa kluczowe Informacja o gruntach
Link do udostępnienia
Wypełnij formularz
14
Informacja o nieruchomościach i obiektach budowlanych
IN-1-2020-fb
Organ właściwy do realizacji usługi Właściwy organ podatkowy np. Wójt, Burmistrz, Prezydent Miasta.
Kogo dotyczy Osób fizycznych, będących podatnikami podatku od nieruchomości, które są: • właścicielami nieruchomości lub obiektów budowlanych, • posiadaczami samoistnymi nieruchomości lub obiektów budowlanych, • użytkownikami wieczystymi gruntów, • posiadaczami nieruchomości lub ich części albo obiektów budowlanych lub ich części, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego, jeżeli posiadanie: - wynika z umowy zawartej z właścicielem, Agencją Własności Rolnej Skarbu Państwa lub z innego tytułu prawnego, z wyjątkiem posiadania przez osoby fizyczne lokali mieszkalnych niestanowiących odrębnych nieruchomości, - jest bez tytułu prawnego, z wyjątkiem gruntów wchodzących w skład Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa lub będących w zarządzie Lasów Państwowych.
Podstawy prawne Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2023 r., poz. 70 z późn. zm.) Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2022 r., poz. 2651 z późn. zm.)
Wymagane dokumenty IN-1 - informacja o nieruchomościach i obiektach budowlanych IN-1/A - dane o zwolnieniach podatkowych w podatku od nieruchomości dla osób fizycznych
Czas realizacji Informację o nieruchomościach IN-1 należy złożyć w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie albo wygaśnięcie obowiązku podatkowego, a także w przypadku zaistnienia zmian mających wpływ na wysokość opodatkowania. Obowiązek ten dotyczy również podatników korzystających ze zwolnień na mocy przepisów ustawy o podatkach i opłatach lokalnych oraz uchwał Rady Miejskiej Wrocławia
Opłaty Nie dotyczy
Tryb odwoławczy Nie dotyczy
Rezultat realizacji usługi Złożenie informacji o nieruchomościach i zwolnieniach w podatku od nieruchomości
Etapy realizacji usługi 1. Przesłanie informacji o nieruchomościach i zwolnieniach w podatku od nieruchomości dla osób fizycznych. 2. Przyjęcie informacji o nieruchomościach i zwolnieniach w podatku od nieruchomości dla osób fizycznych.
Poziom uwierzytelniania Podpis kwalifikowany, Podpis zaufany
Słowa kluczowe Informacja o nieruchomościach i zwolnieniach w podatku od nieruchomości
Link do udostępnienia
Wypełnij formularz
15
Pismo ogólne
WN-76-fb
Organ właściwy do realizacji usługi organy administracji publicznej
Kogo dotyczy Każdy.
Podstawy prawne Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 14 września 2011 r. w sprawie sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych, doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (Dz. U. z 2018 r., poz. 180) Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2024 r., poz. 1557)
Wymagane dokumenty Zgodnie z przepisami obowiązującymi w danej kategorii spraw.
Czas realizacji Zgodnie z przepisami obowiązującymi w danej kategorii spraw.
Opłaty Zgodnie z przepisami obowiązującymi w danej kategorii spraw.
Tryb odwoławczy W przypadku, gdy postępowanie administracyjne kończy się wydaniem decyzji - do organu administracji publicznej wyższego stopnia w rozumieniu kpa (np. w stosunku do organów jednostek samorządu terytorialnego - Samorządowe Kolegium Odwoławcze, chyba że ustawy szczególne stanowią inaczej, w stosunku do wojewodów - właściwi w sprawie ministrowie) za pośrednictwem organu, który wydał decyzję w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Rezultat realizacji usługi złożenie pisma
Etapy realizacji usługi 1. Wysłanie wniosku, 2. Rozpatrywanie wniosku, 3. Udzielenie odpowiedzi.
Poziom dostępności usługi Transakcja
Poziom uwierzytelniania Podpis kwalifikowany, Podpis zaufany
Słowa kluczowe Pismo ogólne do podmiotu publicznego
Link do udostępnienia
Wypełnij formularz

Pliki cookies

Nasz portal (Portal) korzysta z plików cookies, potocznie nazywanych ciasteczkami. Używamy ich w celu dostosowania zawartości Portalu do preferencji użytkownika (Użytkownika). Możesz zezwolić na wykorzystywanie przez nas wszystkich plików i przejść do Portalu – korzystając z przycisku „Akceptuję cookies”.

Korzystając z przycisku „Odrzucam opcjonalne” możesz wskazać, że nie chcesz akceptować żadnych plików cookies, w związku z czym przechowywane będą tylko te, które są niezbędne do działania Portalu.

Możesz dostosować wykorzystywanie plików cookies do swoich preferencji, zaznaczając wybrane przez siebie cele przetwarzania plików cookies - korzystając z przycisku „Ustawienia cookies”.

Więcej informacji znajdziesz w Polityce cookies oraz w Polityce prywatności.

Panel dostosowania cookies

Portal korzysta z plików cookies w celu zapewnienia prawidłowego działania oraz dostosowania go do preferencji użytkownika (cookies statystyczne, wydajnościowo-analityczne i funkcjonalne).

Ustawienia cookies

Ułatwienia dostępu:

Logotypy projektów
Projekt ”E-urząd w Urzędzie Gminy Stare Juchy” jest współfinansowany w ramach Osi Priorytetowej 3 – „Cyfrowy Region”, Działania 03.01.00 – „Cyfrowa dostępność informacji sektora publicznego oraz wysoka jakość e-usług publicznych” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego